De Trudy's Cycling Team

12/05/2013: Oosterzele



Afstand: 71 km

Gemiddelde: 26,8 km/h

Hoogtemeters: 490 m


Aanwezigen: A. Schleck, Doms, Boasson Hagen, VDB, El Pistolero en La Machien.


Bovenstaande Trudy's begonnen om 8.30u aan hun rit richting Oosterzele. Aanvankelijk werd gedacht dat het een rustige (en geen al te zware) rit ging worden maar na enkele kilometers wisten we dat de wind het ons zeer lastig zou maken.


Via Deftinge en Lierde hielden Boasson Hagen en E.P., met de wind in de zij, een rustig tempo aan tot we in Erwetgem de eerste serieuze strook valsplat voorgeschoteld kregen, nl. de Klemhoutstraat. Daar werd er in groep naar boven gereden. Daarna ging het tempo de hoogte in (wind in de rug en A.Schleck en La Machien op kop) en via Godveerdegem, Zottegem, Elene, Balegem, Scheldewindeke en Oosterzele waren we dan ook zeer snel aan het keerpunt aangekomen. Bij het oversteken van de N-42 richting Letterhoutem werd het al snel duidelijk dat vanaf hier de wind onze tegenstrever zou zijn. Vanaf hier zou de teller bijna niet meer boven de 30 km/h gaan. Via Burst reden we naar Ressegem waar we (zoals vorig jaar) ons vastreden. De GPS gaf linksaf maar daar belanden we in een onverhand weggetje. De enige optie was terugkeren om dan een kleine lus te maken via Herzele en zo terug te komen op het parcours in Woubrechtegem. In de Kasteelstraat richting Sint-Lievens-Esse vond A. Schleck het moment gekomen om een klein versnellingsken te plaatsen. Pas in Sint-Antelinks konden we terug aansluiten na een welgekomen bevoorrading. In Sint-Antelinks draaiden we rechtsaf, richting Steenhuize, en alweer kregen we de wind vol op de neus. De kilometers begonnen bij sommigen (Doms, VDB en E.P.) door te wegen. Via de kerk van Steenhuize reden we richting Ophasselt waar we rechtsaf de Breestraat namen. Op dit stukje valsplat en met de wind vol op kop was het moment gekomen van A. Schleck en La Machien om een serieuze versnelling te plaatsen. Het was precies een koppeltijdrit. De rest moest serieus ronddraaien om deze 2 mannen niet kwijt te spelen. Bovenaan de Gapenberg in Ophasselt kwam alles terug samen.


Ondertussen werd er serieus gekibbeld waar we onze aankomst zouden houden. Eerst werd er geopteerd om de meet te trekken aan het containerpark in Schendelbeke (aankomst terug bergaf) maar na veel overleg werd er beslist dat de finish aan de Garage Van Belle op het industrieterrein zou liggen. Een verraderlijke aankomst met op 300 meter van de aankomst nog 2 scherpe bochten. Ondertussen reden we en via lastige Varingstraat in Smeerebbe-Vloerzegem richting Schendelbeke. Bij het indraaien van de Dagmoedstraat aan de kerk in Schendelbeke werden de posities reeds ingenomen om de sprint voor te bereiden. Doms versnelde juist voor de spooroverweg en sloeg meteen een kloof van een 150-tal meter. De rest liet hem begaan. Met nog een kleine 2 kilometer te gaan ging het tempo de hoogte in maar aan het Schendelbekehof sloeg het noodlot toe voor A. Schleck (lekke achterband). Doms werd tot de orde geroepen en de reparaties konden beginnen. Eerst probeerde A. Schleck zijne binnenband op te blazen met de pomp van Boasson Hagen maar daar kwam er niet veel meer uit. Dus vond La Machien het moment om de mond-aan-mond met de binnenband toe te passen om er toch een beetje lucht in te krijgen. Wanneer de binnenband erin zat, moet hij juist nog opgepompt worden. Fluitje van ne cent, dachten we, tot wanneer E.P. de binnenband probeerde op te pompen en tot zijn grote verbazing zag dat een stuk van de sjepap verdwenen was. We konden opnieuw beginnen. Enige ogenblikken later zat de 2e binnenband er ook in. El Pistolero besliste dan maar om deze keer de binnenband op te pompen. Hij bracht het bombonnetje tot ontploffing tot wanneer hij zag dat ter hoogte van de sjepap de buitenband terug over de velg kwam. Van verder oppompen was dus geen sprake meer. Niemand had nog een binnenband bij zich die paste bij de hoge velgen van onze A. Schleck. Er zat dus voor A. Schleck niets anders op dan het thuisfront te bellen en met de wagen terug te keren a la casa. Met veel spijt moesten we A. Schleck en zijn pony dan ook achterlaten. De overige Trudy's beklommen (volledig afgekoeld) terug hun stalen ros om de ontregelde sprint voor te bereiden. Die werd perfect afgemaakt door La Machien. Onze VDB eindigde nogmaals op de 2e plaats en Boasson Hagen vervolledigde het podium. Doms en E.P. reden samen over de eindmeet.


Nog even meegeven dat tijdens de rit duidelijk werd waarom onze Gorilla vandaag niet aanwezig kon zijn: tot 2 maal toe werd hij gesignaleerd in een circustent op ons parcours. Hij was waarschijnlijk bezig zijn nummertje aan het opvoeren op zijn rollen !


Volgende week is er geen rit voorzien omwille van de citytrip van enkele Trudy's naar Ierland waar ze vergezeld zullen worden van onze vrienden uit het italiaanse Oggiono. Bij deze wens ik diegenen die meegaan een goede reis en 't amusement daar.

Voor de thuisblijvers is er een ritje van ongeveer 60 km voorzien. Vertrek om 8.30u. (Parcours wordt later meegedeeld)


Eerstvolgende rit is voorzien op zondag 26 mei 2013 om 8.30u met de Roesems Classic.


Tot zondag of tot binnen 14 dagen.



Tot noste week

E.P.




Terug