De Trudy's Cycling Team

07/09/2014: Frasnes



Afstand: 73 km

Gemiddelde: 27,5 km/h

Parcours: Geraardsbergen, Overboelare, Deux-Acren, Ghoy, Lessines, Lahamaide, Frasnes, Mainvault, Ath, Languesaint, Isiéres, Meslin l'Eveque, Ghislenghien, Hellebecq, Bassily, Bever, Viane, Moerbeke en Geraardsbergen.


Vandaag stond de 27ste rit op het programma die ons moest leiden naar het Waalse Frasnes. Terug was het verzamelen geblazen om 8.30u aan ons lokaal. 6 Trudy's + De Chou Guy stonden klaar om de mistige voormiddag te trotseren. Er werd echter nog enkele minuten gewacht op de eventuele komst van onze Flecha. De reden daarvoor was omdat Spartacus de rit vergat te downloaden. Maar uiteindelijk stuurde Flecha zijn kat. Dus werd het parcours van vandaag zoveel mogelijk gevolgd mits een paar afwijkingen.


Van bij de start werd het commando aangevoerd door VDB en Spartacus. Zij namen dan ook de beklimming van de Resteleustraat voor hun rekening. Meteen een fikse opwarmer ! Na de afdaling van Boureng ging het via het centrum van Ghoy richting Lessines. Daar werd de baan richting Frasnes genomen. Gegroepeerd en aan een stevig tempo ging het richting de 1ste beklimming van de dag, de Rue de la Folie. Meteen lag de groep een 1ste keer uiteen. Het waren Martin, Guy De Chou en Hagen die deze beklimming het best verteerden. In het centrum van Frasnes namen we de golvende baan richting Ath.


Na een 5-tal kilometer sloegen we in Mainvault rechtsaf en meteen zaten we aan de volgende beklimming van de dag, de Rue Saule Pendu. Onze Spartacus had ons voor deze kuitenbijter al gewaarschuwd en terecht. Een kasseihelling van 1.2 km lang met een gemiddelde stijging van 5,5 % en met pieken tot 10% ! Dus was het boven wachten tot de groep volledig was. Bovengekomen op deze helling kwamen we terug op de grote baan richting Ath. Van hieruit ging het in snelvaart richting Ath. Er werd serieus afgewisseld aan de kop van de groep !


Aangekomen in Ath kozen we om de baan van Ath naar Lessines te nemen tot in Isiéres. In Languesaint kregen we rustpauze ingelast omdat Guy De Chou zijn zadel aan het loskomen was. Een goede waalse ziel was zijn reddende engel met een "inbussleutel". Terug vertrokken reden we via Isiéres richting het industriepark van Ghislenghien. Tot in Meslin l'Eveque het noodlot toesloeg voor onze Hagen. Lek vooraan. Geen probleem dacht El Pistolero (koud kunstje) tot wanneer deze probeerde de buitenband eraf te krijgen. Al geen kanten wilde de koppigaard eraf. De sleutels sprongen er al alle kanten af. Volgens El Pistolero was die buitenband er al in geen jaren meer af geweest ! Toch lukte het. De binnenband werd vlug veranderd maar dan moest die buitenband er terug op ! Alweer werd er getrokken en gesleurd. Menige pijlen werden hier afgeschoten om die lelijkaard erop te krijgen ! Wanneer hij er uiteindelijk terug op lag, waren de handen van E.P. precies die van de zwetten van Ath ! Een plaatselijke oudere dame kreeg van onze VDB nog het lege bonbonnetje cadeau om hare namiddag al spelend door te komen !


Met enig tijdverlies vertrokken we dus richting Ghislenghien, Hellebecq en Bassily. Het tempo werd door dit oponthoud serieus de hoogte ingeduwd. Op geen tijd stonden we in Bassily waar de groep serieus op een lint getrokken werd richting autostrade. Boven aan de autostrade werd de groep hier nog even samengebracht vooraleer de finale kon aangevat worden. Op de baan van Bever naar Viane waren het E.P. en Guy De Chou die er een tijdritje van maakten. Van aanvallen was geen sprake meer. Aangekomen op de plaats in Viane kreeg E.P. er geen genoeg van en nestelde zich aan de kop van de groep. Zijn bedoeling was om met een strak tempo de groep samen te houden tot aan de voet van de laatste klim, de Mont Schillebeek. Wat hem ook lukte. Aan de voet maakte E.P. (die zijn laatste pijl verschoten had) plaats voor de rest van de overgebleven groep. Enkel Spartacus en VDB hadden al afgehaakt. Dus bleven Martin, Hagen, Valverde en Guy De Chou over om de finale te kleuren. Vanuit de achtergrond zag E.P. een eerste, te vroege, aanval van Hagen. Die dacht dat hij aan het wegrijden was tot hij omkeek en zag dat de rest al spelend in zijn wiel zat ! Dit was dan ook meteen de doodsteek voor onze Hagen (wat de overwinning betreft).


Toen vond Martin dat het zijn moment gekomen was en trok stevig door. Guy De Chou ging mee en ook Valverde probeerde zijn wagentje aan het haken maar uiteindelijk moest die ook passen. Voor de overwinning werd het dus een duel tussen Martin en gelegenheidsrijder De Chou Guy. Martin trok aan het langste eind. Enkele tientallen seconden later werd het nog een spannend duel tussen Hagen en Valverde. Deze laatste haalde het dan ook voor een moegestreden Hagen. Wanneer de groep terug samen was, reden we in groep naar ons lokaal waar we ons op het terras neernestelden voor de welverdiende rust en/of drank.


Onze masters (Jean-Claude en Christian) waren ook al aangekomen in het lokaal voor hun wekelijkse trip van 50 km.


Nog even meegeven dat het aanstaande vrijdag 12 september 2014 om 20u een BESTUURSVERGADERING is met als hoofdpunt de locatie voor onze jaarlijkse souper in november.


En volgende week staat de 28ste rit op het programma richting Ormeignies over een afstand van 72 km. Kzou zeggen, allen op post, voor één van de laatste ritten van het seizoen 2014. (Dit geldt niet voor de eerste drie in het klassement é !)


Tot volgende week
Lievisj


Terug